ÖZEL MAHMUT ÖN EĞİTİM KURUMLARI OLARAK 25-28 NİSAN 2019 TARİHLERİNDE KAPADOKYA GEZİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK

25 Nisan Perşembe günü 23.00’te okul bahçemizden Nevşehir’e doğru hareket ettik. 26 Nisan Cuma günü 08.00 sıralarında Aksaray’da açık büfe olarak sabah kahvaltımızı yaptık. Sonrasında 14 kilometre uzunluğundaki Ihlara Vadisi’nde kısa yürüyüşümüzü tamamladık. Aracımız ile düşman baskılarından korunabilmek amacıyla yapılan ve binlerce kişinin aylarca sığınak olarak kullandığı Derinkuyu (Kaymaklı) Yeraltı Şehri’ni gezerek öğle yemeği için restoranımıza hareket ettik. Açık büfe öğle yemeğimizden sonra Güvercinlik Vadisi’ne vardık. Bu vadide fotoğraf molasının ardından Üç Güzeller Vadisi, Ürgüp Paşa Bağları’nı da gezerek konaklamak için 16.30’da Göreme Turist Otel’e geçtik.

27 Nisan Cumartesi günü 07.00’de uyandırma, 08.00 otelde alınan açık büfe sabah kahvaltısı sonrası 09.00’da gezimize bölgenin en büyük açık hava müzesi olan içinde onlarca kilise, manastır ve şapelin bulunduğu Göreme Açık Hava Müzesi ile devam ettik. 12.00’de öğle yemeği için Uranüs Restoran’a geçtik. Öğle yemeği sonrasında Göreme Kasabası’ndan geçerek Kapadokya’nın zirvesi ve giriş kapısı olarak bilinen Selçuklular döneminde Avanos’tan geçen ticaret yolunu kontrol için kullanılan doğanın kendi elleriyle yaptığı çeşitli figürleri görmek için Dervent Vadisi’ne vardık. 14.00’te Onyx Taş Atölyeleri’ni gezip alışveriş molası verdik. Son olarak Avanos’a varıp 15.00’te Çömlek Atölyesi’nde çark adı verilen tezgâh üzerinde Kızılırmak’tan çıkarılan kırmızı çamurun, ustaların maharetli ellerinde nasıl şekillendiğini görerek İstanbul’a doğru yola çıktık. Yol güzergâhımızda bulunan %32,9’luk tuz oranı ile dünyanın en tuzlu ikinci gölü olma özelliğine sahip Tuz Gölü’nde fotoğraf molası verip yolumuza devam ettik. Akşam verdiğimiz ihtiyaç molası ve akşam yemeğinden sonra 28 Nisan Pazar günü 05.00 sıralarında turumuzu bitirdik.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.